Bouw je eigen intranet voor medewerkers

Wil je al je medewerkers in één keer bereiken, op een laagdrempelige manier? Maak dan je eigen intranet voor medewerkers met de software van WELDER. Inclusief interactieve tijdlijn, een evenementenkalender, smoelenboek, polls, social media feed, privéberichten en nog veel meer. Dankzij een intranet zijn alle medewerkers op de hoogte van de ontwikkelingen binnen jouw organisatie. Iets voor jou? Met WELDER bouw je een intranet-app, geschikt voor mobiel en desktop. Volledig in jouw huisstijl. Benieuwd? Probeer het nu 30 dagen gratis!

Wat is een intranet voor medewerkers?

Je kunt een intranet voor medewerkers zien als een digitale werkplek. Een plek waar collega’s met elkaar samenwerken, communiceren en belangrijke informatie delen. En natuurlijk is er ook ruimte voor fun! Kortom: met een intranet stroomlijn je alle interne communicatie via één kanaal: wel zo efficiënt. Dankzij een intranet raken je medewerkers bovendien meer betrokken, gaan ze beter samenwerken en stijgt het werkgeluk. Wat wil je nog meer?

Traditioneel intranet versus sociaal intranet

Oké, je hebt vast wel eens gewerkt met een ‘traditioneel’ intranet. Maar ken je het sociaal intranet ook al? Een sociaal intranet gaat net een stapje verder. Op zo’n platform draait het om - je raadt het al - sociale interacties. Zo kun je via een sociaal intranet berichten met elkaar delen, je eigen profiel inrichten, evenementen organiseren, groepen beheren en nog veel meer.Alles draait om tweerichtingsverkeer. Intranet 2.0 dus. Wil jij ook een krachtig sociaal intranet opzetten voor jouw organisatie? Ga dan aan de slag met de software van WELDER.

Verbeter de interne communicatie met het intranet van WELDER

Wil je de interne communicatie naar een hoger niveau tillen? Maak dan gebruik van de software van WELDER. Wij bieden een alles-in-één oplossing, in de vorm van een app (voor mobiel en desktop). Via die app hebben alle medewerkers toegang tot een op maat gemaakt sociaal intranet vol handige functionaliteiten. Daarmee hebben medewerkers makkelijk toegang tot alle belangrijke informatie, documenten en nieuwtjes. Kunnen medewerkers elkaar eenvoudig vinden, feedback geven en ideeën uitwisselen. Én bouwen je medewerkers met acties, evenementen en groepen aan verbinding en betrokkenheid. Kortom: met WELDER betrek je alle collega’s via één platform.

9 voordelen van een intranet voor bedrijven

1. Eén centrale plek voor alle info
Allerlei WhatsApp-groepen, een overvolle inbox, een rommelige databank… Merk je dat alle belangrijke updates te versplinterd raken? Dan is het fijn om één centrale plek te hebben voor al die info. Een intranet dus: een platform waar alle belangrijke informatie samenkomt. Denk aan: nieuwsberichten, persoonlijke updates, huishoudelijke mededelingen, kennisdocumenten en planningen.

2. Vrijere interne communicatie
Goede interne communicatie komt op gang als mensen zich comfortabel voelen. Met een sociaal intranet kun je die fijne, veilige sfeer creëren. Moedig je collega’s aan om hun kennis en ervaringen te delen. Daardoor groeit hun zelfvertrouwen en voelen ze zich gezien en gewaardeerd. Het resultaat: een stuk vrijere (dus betere!) interne communicatie.

3. Meer sociale verbinding
Wat is het favoriete vakantieland van mijn collega? Wat zijn fun facts over diegene? Of waar kun je hem ‘s nachts voor wakker maken? Dit soort grappige weetjes kun je verwerken in persoonlijke profielen binnen een sociaal intranet. Daardoor weten je collega’s nét wat meer over elkaar. En dat zorgt voor een sterkere sociale verbinding op de werkvloer.

4. Handige manier om successen te delen
Een sociaal intranet is een perfect podium om successen te delen. Groot of klein. Je collega’s delen eenvoudig hun prestaties en mijlpalen met de rest van het team. Of dat nu gaat om het succesvol afronden van een project, een werkjubileum of een lief compliment van een opdrachtgever. Dit zorgt voor een stukje erkenning én versterkt het teamgevoel.

5. Bruggen bouwen tussen afdelingen
Heerst er een eilandjescultuur binnen je organisatie? Of wil je gewoonweg meer verbinding creëren tussen de verschillende afdelingen? Dan is een intranet onmisbaar. Daarmee kunnen diverse teams op een laagdrempelige manier laten zien wat hen bezighoudt. Leerzaam én heel leuk.

6. Efficiëntere samenwerking
Een goed ingericht intranetsysteem leidt tot een efficiëntere samenwerking. Waarom? Allereerst heb je één centraal punt waarop alle communicatie samenkomt. Dat scheelt een hoop tijd, omdat je niet tussen verschillende kanalen hoeft te schakelen. Daarnaast kom je snel en gemakkelijk met elkaar in contact om de samenwerking aan te gaan. Bovendien is een intranet een ideaal platform om kennis en ervaringen met elkaar te delen. Dit alles maakt de onderlinge samenwerking een stuk efficiënter.

7. Laagdrempelige kennisdeling
Sommige mensen pronken liever niet met hun expertise en know-how. Maar tóch is het belangrijk dat zij hun kennis delen met de rest van de organisatie. Je wil kennisdeling daarom zo laagdrempelig mogelijk maken. Dat kan via een intranet, bijvoorbeeld door ‘m zo interactief mogelijk te maken. Met de software van WELDER kunnen collega's interessante informatie en kennis met elkaar delen via berichten en speciale groepen, acties en events.

8. 24/7 toegang (ook via mobiel)
Het voordeel van een intranet is dat het 24/7 bereikbaar is, vaak ook via mobiel. Dat is wel zo handig voor mensen die vaak onderweg zijn of niet continu een computer binnen handbereik hebben. Met een intranet heb je altijd en overal toegang tot de juiste informatie. Daardoor ben je niet gebonden aan specifieke tijden of locaties om je werk te doen. En helemaal handig is een intranet-app die je kan installeren op je telefoon. Je realiseert in een handomdraai een eigen app met de software van WELDER.

9. Betrokkenheid en motivatie stijgt
Al met al zorgt een intranet voor betrokken en gemotiveerde medewerkers. Tel de voorgaande voordelen maar eens bij elkaar op. Dankzij een intranet voelen medewerkers zich gehoord en verbonden. Het bevordert open communicatie, waardoor mensen zich vrij voelen om informatie te delen. En omdat medewerkers gewoonweg meer weten over de organisatie en wat er speelt, stijgt hun betrokkenheid en motivatie.

Hoe bouw je een intranet-app via WELDER?

Wil je aan de slag met jouw eigen intranet-app? Dat is snel gefikst. Samen doorlopen we de volgende stappen:

1. Kick off

Laten we kennismaken! Vertel eens wat meer over je organisatie. Wat zijn jullie doelen? Waar lopen jullie nu tegenaan? En hoe kunnen we jullie zo goed mogelijk helpen? Ook bespreken we de globale planning en je krijgt alvast toegang tot de demo-omgeving.

2. Technische inrichting

Jouw medewerkers-app is bijna geboren. Hoera! Tijd voor de inrichting. Je app krijgt een naam, de juiste huisstijlkleuren en begeleidende teksten. Daarna importeren we je medewerkers zodat iedereen een eigen eigen account heeft. Daarbij zorgen we er uiteraard voor dat de privacy is gewaarborgd.

3. Livegang & activatie

Test, test, test. Is alles in orde? Dan gaat de app live. Feest! Om ‘m een vliegende start te geven, zetten we een activatiecampagne voor je op. Wij helpen je bijvoorbeeld met een teaservideo, posters, persoonlijke kaartjes of een livegang-evenement.

De voordelen van WELDER

  • HR-software voor de volledige employee journey

  • Helemaal zelf in te richten en te beheren

  • Te koppelen met alle administratiesystemen (zoals AFAS en Nmbrs)

  • Volledig in je eigen huisstijl

  • Beschikbaar in meerdere talen

  • Werkt zowel op mobiel als op desktop

Start nu voor slechts €180 per organisatie per maand